Šta je zajedničko oglašavanju, kulturi, inovaciji I kreativnosti? Neizvesna, ali uzbudljiva budućnost. Bezobrazno, seksi, ispod kolena. Diskusija svakog trena može da preraste u fizički obračun.
Kako se „pravi“ inovativnost? Kako kopiranje može da vas učini originalnijim? Da li je digitalna saradnja smrt za vlasnišvo ideja? Kako porno industrija, ilegalno crno tržište i bitkoini menjaju današnju onlajn kulturu? Šta to industrija mora da uradi danas (a ne sutra) da bi sačuvala vrednost i relevantnost? Na ova i slična pitanja u knjizi „Hacker Maker Teacher Tief; Advertising’s Next Generation“ pokušavaju da odgovore neki od najpoznatijih kreativnih direktora i vlasnika agencija u svetu danas.
Knjiga predstavlja zbornik sastavljen od 31 teksta vodećih svetskih kreativaca koji pokrivaju teme vezane za advertajzing, kreativnost, kulturu obrazovanje, inovacije i budućnost. Među esejistima su Anders Gustafsson (TBWA Media Arts Lab), Anders Sjostedt (Hyper Island), Patrick Collister (Google Zoo NACE), Erkki Izarra (Portfolio Marketability & Propositions, Microsoft), Laura Jordan ( Bambach Mr President / President D&AD), Marc Lewis (School of Communication Arts) I drugi. Kuriozitet je da su među esejistima samo dvojica kreativnih direktora sa prostora jugoistočne Evrope, Jana Savić Rastovac i Vladimir Ćosić, oboje kreativni direktori agencije „McCann Beograd“.
“Veliko je zadovoljstvo, privilegija i uzbuđenje učestvovati na ovako velikom projektu. U društvu autora koji obavezuju na izuzetnost, u svom tekstu osvrnula sam se na to šta mi iz ovog ćoška planete imamo da ponudimo na svetskom tržištu komunikacija. Nešto sasvim jedinstveno: hrabru kreativnost oslobođenu tereta velikih budžeta.” kaže Jana Savić Rastovac, kreativna direktorka agencije “McCann Beograd” i jedna od esejistkinja knjige.
Na predstavljanju knjige, pored Jane Savić Rastovac i Vladimira Ćosića iz agencije „McCann Beograd“, u panel diskusiji učestvovali su i Boris Miljković, kreativni direktor RTS-a, Zoran Ćirjaković, novinar i profesor na Fakultetu za medije i komunikacije i Veljko Golubović, kreativni direktor agencije „Saatchi and Saatchi Beograd“. Moderator panel diskusije bila je Hana Adović, osnivač i direktorka agencije „Suga.Suga“.
Rekli su o knjizi:
„Prodorno, provokativno i senzacionalno putovanje kroz neke od najvećih debata danas, od grupe najnaprednijih kreativnih umova u industriji i oko nje. Kao zbirka, predstavlja pravu bombu ideja. Trebalo bi da postane obavezna literatura za top menadžere i lidere agencijskih timova.“
Ben Malbon, Marketing Director, Creative Partnerships, Google
„Zaboravite na prošlost, budućnost se već dešava – i ovo je vaš vodič.“
Rosie Aanold, Deputy Executive Creative Director, BBH London
„Manje knjiga, a više živa debata. Tako da, umesto da je čitate, ‘slušajte je’ i udubite se u nju. Nateraće vas da želite da postavljate pitanja, snažno klimate glavom i dobacujete iz poslednjih redova.“
Graham Fink, Chief Creative Officer, Ogilvy China
Knjiga „Hacker Maker Teacher Tief; Advertising’s Next Generation“ predstavljena je u Ustanovi kulture „Parobrod“.