Kako je u Srbiji zabeležen veliki porast saobraćajnih nezgoda u kojima je jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda neodgovorna upotreba mobilnog telefona, kompanija Telekom Srbija je, kao nacionalni operator, osetila odgovornost da utiče na svoje, ali i druge korisnike usluga mobilne telefonije. Ovo je prvi put da se na ovim prostorima neka institucija bavi problemom upotrebe mobilnog telefona tokom vožnje.
Zato nam je cilj bio da vozačima i javnosti skrenemo pažnju na rizik korišćenja mobilnog telefona u toku vožnje. Želeli smo da izazovemo snažnu identifikaciju i da što sugestivnije pokažemo kako upotreba mobilnog telefona u toku vožnje utiče na percepciju vozača, sposobnost reagovanja na situaciju uz saobraćaju koja nikada nije sasvim predvidiva, kao i ukazivanje na moguće posledice.
Uspeli smo da kreiramo kampanju koja budi osećanja, ima element iznenađenja, originalna je a istovremeno veoma jednostavna.
Osim TV spota koji je generisao najveću pažnju i najupečatljivije prenosio osnovnu ideju kampanje i klasičnih kanala komunikacije kao što su print i OOH, plasirali smo i interaktivne web banere, serijal duhovitih i intrigantnih radio reklama, koristili smo i društvene mreže, a posebno jak akcenat je stavljen na BTL akcije koje su izazvale snažan PR efekat, najpre zahvaljujući angažmanu promotera kampanje – popularnih atletičara Ivane Španović i Emira Bekrića koji su bili članovi patrola koje kontrolišu ponašanje vozača u sabraćaju i upoznavali su ih sa rizicima korišćenja mobilnog telefona u toku vožnje.
Skoro da ne postoji domaći medij koji nije posvetio svoj prostor ovoj kampanji. Rezultati ankete, koju su među građanima sproveli Srpski komitet za bezbednost saobraćaja i Saobraćajni fakultet , pokazuju da je čak 96% ispitanika zapazilo kampanju i ocenilo je pozitivno.
REZULTATI
Uspeh Telekomove kampanje se svakako ogleda u činjenici da se televizijski spot „zavrteo“ na Youtube kanalu i da do danas beleži 91.550 pregleda.
Mnogi internacionalni sajtovi preuzeti spot i deliti ga dalje pod nazivom „Najbolja reklama protiv upotrebe mobilnog telefona u vožnji“. Pravi pokazatelj da je pokrenuta prava tema jeste i reakcija posetilaca sajta liveleak.com, na kome je spot pregledan više od 31.000 puta za samo 14 sati a do danas je pušten 202.968 puta a podeljen je 83.641 put.
Tim:
Kreativci: Nemanja Stanković, Nenad Dodić i Milena Kvapil
Kreativni direktori: Vladimir Ćosić i Jana Savić Rastovac
Account: Uroš Urošević i Aleksandra Knežević
Produkcija: BLEKBUK
Reditelj: Miroslav Terzić