Advertising sa svrhom posebno je usmerenje koje brendovima daje smislenu ulogu!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Katarina Pribićević, Strategic Planning Director u agenciji McCann Beograd, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o advertisingu koji menja svet.

Na koji način advertising može da promeni svet i da li je to uopšte njegov zadatak?
Advertajzing ne može da promeni svet, ali može dati veliki doprinos! Uprkos činjenici da mu to nije bila prvobitna uloga, postao je moćno oružje za kreiranje promena. Ipak, ukoliko želimo da govorimo o snazi advertajzinga, mi zapravo treba da govorimo o snazi kreativne ideje. Ona se danas meri upravo kroz MOĆ UTICAJA koju ima, odnosno koliko je ideja snažna da kreira promenu (za ljude, za posao, za planetu).

Koja je tu uloga i moć brendova?
Istraživanje i globalna studija McCann Truth Central-a, koja se obnavlja određenom dinamikom, ukazala je na porast očekivanja koje ljudi imaju od brendova. Poznato je da poverenje u zvanične institucije širom sveta opada, ali malo je poznato u kojoj meri se veruje korporacijama i brendovima. Naime, 77% globalne populacije veruje da globalni brendovi imaju veću moć da kreiraju pozitivnu promenu nego što to svetske vlade imaju (Truth About Global Brands, McCann Truth Central, 2018.). Kada ovu brojku stavimo u perspektivu, jasno nam je da više ne govorimo o ulozi i moći, već o odgovornosti koju brendovi i njihove korporacije imaju.

Šta možemo da uradimo na nivou pojedinca, agencije/kompanije i struke?
Mi kao pojedinci, moramo biti odgovorni prema sebi i svojim bližnjima i to tako što se informišemo i aktivno tražimo načine da budemo deo pozitivnih promena.
Međutim i pored lične odgovornosti, mi smo zaposlenici različitih (velikih i malih) agencija i aktivni članovi advertajzing zajednice. Kao takvi, mi imamo odgovornost da iniciramo promene, da tražimo prostor za intervenciju i kreiramo ideje koje imaju snagu da promene pokrenu. McCann Beograd je u esenciju svoje poslovne i razvojne strategije stavio održivi razvoj, shvatajući kao svoju misiju traženje smislene uloge brendova u svakodnevnom životu ljudi.

Šta je advertising sa svrhom?
Advertajzing sa svrhom je posebno usmerenje koje brendovima daje smislenu ulogu, a kreativnim idejama snagu da prave pozitivne promene za poslovanje, planetu i ljude.

Jedan trend za 2020. godinu?
KOLABORACIJA! Zvuči ne tako originalno i ne tako novo, ali u ‘eri traganja za smislenim vezama i rešavanjem problema, bojim se da jedan učesnik nije dovoljan. Bićemo svedoci različitih vidova saradnje koji će nas možda i iznenađivati. Mislim da je pravi trenutak za kreiranje partnerstava između entiteta koji možda nemaju ništa zajedničko u biti svog poslovanja, ali imaju zajednički cilj za ljude ili planetu.

Intervju je objavljen na portalu Marketing Mreža.