JANA SAVIĆ RASTOVAC I VLADIMIR ĆOSIĆ

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kreativni Direktori McCann Beograd o BalCannes-u.
Za portal Marketing Mreža, o BalCannes-u, prvoj regionalnoj reviji kreativnosti održanu u okviru Weekend Media Festivala govore Jana Savić Rastovac i Vladimir Ćosić, kreativni direktori agencije „McCann Beograd“.

Šta vas je motivisalo da prijavite radove na prošlogodišnji BalCannes i šta biste savetovali onima koji to planiraju da učine ove godine?
Jana: Radove na prošlogodišnji BalCannes prijavili smo iz čiste radoznalosti. Dobra energija pratila je ovaj događaj od samog početka. Uključili smo se rasterećeni takmičarskog pritiska, sa lepom željom da pogledamo sebe i oko sebe. I bilo je odlično. Vi, koji planirate da učinite isto ove godine, samo napred!
Vladimir: Meni lično je odavno zanimljiva svaka vrsta regionalne kreativne razmene ideja, kao i šansa za kreativno “poređenje” tržišta. Naprosto, to je kao revijalno sportsko nadmetanje u regionalnoj ligi. Svako ko ne želi da ostane začauren u ograničenim okvirima tržišta u kojima smo prinuđeni da stvaramo, trebalo bi da se prijavi za BalCannes i da se, bar nakratko, oseti kao da radi u nekoj većoj zemlji.

Može li BalCannes, po Vašem mišljenju, uticati na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u regionu?
Jana: BalCannes je izvrsna regionalna inicijativa, prozor u region u kome živimo i sve češće radimo. Izvrsna prilika da se stvore kontakti, razmene iskustva i predstavi rad agencije stručnoj i medijskoj publici. Volela bih da BalCannes zadrži tu finu, uzbudljivu revijalnu liniju, koja jeste i nije takmičarska, taman toliko da prija svima i da posluži kao inspiracija za dalje.
Vladimir: BalCannes je ideja koja već ima određeni (značajan) život, a poseduje ogroman potencijal. Prirodno, tržišta Balkana upućena su jedna na druge i, verovatno, kako vreme protiče, to će sve više biti slučaj. Samim tim, značaj BalCannesa će rasti. Sa druge strane, brendovi sve više prihvataju kreativnost u oglašavanju kao neminovnost, što je još jedan razlog da značaj (kreativnog) regionalnog festivala raste.

U kom smeru bi, po Vašem mišljenju, BalCannes trebao da se razvija u budućnosti?
Jana: Uz obavezni revijalni deo, mislim da bi BalCannes trebalo da ponudi kvalitetne workshop-ove, pažljivo birana stručna predavanja ili npr. otvorene pro bono regionalne brifove koje treba rešiti na licu mesta. Mogućnosti je mnogo. Potrebna je samo dobra volja.
Vladimir: Konkretne kreativne radionice, okretanje ka novim medijima kao i značajne edukaciije su nešto što će BalCannes učiniti još boljim. Pored toga, neohodno je da se zadrži i neguje specifičnost BalCannesa – svojevrsni skup i razmena energije između kreativaca i klijenata regiona, koja se u tom broju ne odigrava ni na jednom drugom mestu.

Izvor: Marketing Mreža http://marketingmreza.rs
Autor: Ivana Parčetić