Na nedavno održanom Young Lions 2023 takmičenju za Srbiju, žiri je, kao najbolje, izabrao rešenje koje su osmislili Nevena Petrović i Nikola Mijailović iz agencije McCann Beograd pod sloganom „Pregledaj se! Meni za ljubav“. Njihov rad u kategoriji print, predstavlja odgovor na brif Ženskog centra Milica, udruženje za podršku i zastupanje pacijentkinja sa rakom dojke i karcinomom grlića materice, na temu prevencije. Sa Nevenom i Nikolom razgovarali smo o kreativnom procesu i timskom radu koji ih je doveo do pobedničkog postolja, kao i očekivanjima koja imaju od odlaska u Kan.
Da li i koliko se razlikuje pristup jednog kopirajtera i jednog dizajnera istom brifu?
Nikola: Mislim da ne mora nužno da se razlikuje, ali u većini slučajeva dizajner će inicijalno gledati da na brif odgovori rešenjem koje vizuelno nosi jaku poruku, dok će kopirajter gledati da poruku upakuje u reči. Problem nastaje kada jedna strana mora da žrtvuje svoj deo, a u idealnim okolnostima i dizajn i kopi šalju istu poruku istom jačinom, svaki na svoj način.
Nevena: To zavisi od samog brifa. U ovom slučaju, naš pristup se dosta razlikovao jer sam ja zadatak posmatrala kao potencijalno celu kampanju, dok se Džoni fokusirao na konkretan plakat i činjenicu da se takmičimo u kategoriji print. Ne znam ni sama koliko puta smo čitali brif reč po reč da bismo odlučili u kom smeru da krenemo.
U okviru Young Lions takmičenja rok za izradu rešenja izuzetno je kratak, na koji način je to uticalo na vas i vašu kreativnost?
Nevena: Prilično brzo smo odbacivali ideje koje nisu na prvu loptu bile jasne, što je na kraju i dovelo do toga da dođemo do prave ideje. Kratak rok je najviše uticao na naše spavanje i činjenicu da smo mogli još da doteramo prezentaciju, da smo za to imali više vremena.
Nikola: Do konačne ideje smo došli relativno brzo, veći problem od manjka vremena bio je da se odlučimo da li ostajemo pri toj ideji i odmah je razvijamo u potpunosti ili ćemo iskoristiti još koji sat za dolazak do još neke, potencijalno bolje ideje. Ovako kratak rok nas je samo naterao da brže reagujemo i radimo.
Koji je bio presudni momenat kada ste rešili da će „Meni za ljubav“ biti hajlajt vaše kampanje? Da li ste razmišljali i o nekim drugim pravcima?
Nevena: Volela bih da čujem kako će Džoni da odgovori na ovo pitanje. Ja sam odmah znala da je to to, dok je on želeo da razmišljamo još malo. Tu je bilo dosta polemike, pokušali smo i neke druge pravce, ali smo se na kraju ipak vratili na ovaj, jer smo u njega nekako najviše verovali.
Nikola: Bilo je dosta predloga i sa jedne i sa druge strane, većinom slabih naravno, ali je bilo i nekoliko ne toliko lošijih od finalnog. Ipak finalni koncept je najbolje odgovarao na brif i delovao je kao najzaokruženiji od svih. Presudni momenat je bio negde oko 3 ujutru kada više nismo mogli ni da stvaramo ni da se raspravljamo.
Zašto ste se odlučili da poruku o važnosti prevencije raka dojke pošaljete iz perspektive koja nije ženska?
Nevena: Uf. Mnogo stvari je dovelo do toga, to nije bila ideja na „prvu“. Zadatak je bio da poruka bude razumljiva i ženama u ruralnom području, da bude motivišuća i da ih ne uplaši i pored stravičnih statistika. Činjenica je da su njima porodica i njihovi najbliži na prvom mestu. U jednom trenutku nam je samo palo na pamet šta bi bolje motivisalo žene da odu na pregled, do poruka njihovih najdražih: „Pregledaj se, meni za ljubav“. Tada smo i shvatili koliko je zapravo važno da poruku šaljemo iz muškog ugla. Dodatni motiv bila je i zabrinjavajuća statistika brakova i veza koje su propale nakon otkrivanja raka kod žena.
Šta očekujete od odlaska u Kan?
Nevena: Da se šokiramo cenama! Iskreno, mislim da ne možemo ni da zamislimo šta nas tamo čeka. U fokusu nam je pre svega takmičenje, ali i dobar provod.
Nikola: Ja očekujem da pokidamo koliko možemo u takmičarskom delu, a posle toga, kakvi god bili rezultati, da se baš dobro provedemo na tim žurkama koje nam svi toliko pominju i naravno naučimo dosta na predavanjima koje nam malo manje pominju.