INTERVJU JANE SAVIĆ RASTOVAC, KREATIVNE DIREKTORKE AGENCIJE „MCCANN BEOGRAD“ ZA PORTAL „MARKETING MREŽA“

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

1. Izabrani ste za jednu od 385 žena koje se bave advertajzingom iz celog sveta, a koje se kroz inicijativu „Let’s Make the Industry 50/50” zalažu za rodnu ravnopravnost u našoj industriji. Koliko je ovo priznanje značajno za Vas i Vašu karijeru?

Lep je osećaj naći se u društvu pametnih kreativnih žena koje su svojim radom doprinele oblikovanju naše industrije kakva je ona danas. Za mene je ovo kompliment, potvrda vrednosti onoga što sam uradila u svojoj dosadašnjoj karijeri u advertajzingu i svakako podsetnik da je za dobre stvari vreme tek počelo.

2. Šta je konkretno inicijativa „Let’s Make the Industry 50/50” (www.5050initiative.org) i na koji način ona može doprineti unapređenju položaja žene u poslovnom svetu i našoj industriji u Srbiji?

Inicijativu je pokrenuo globalni Art Director’s Club (www.adcglobal.org) sa ciljem da sprovede drastične i merljive promene koje se odnose na ulogu i učešc´e žena u okviru kreativnih industrija. ADC veruje da je vreme da svetske esnafske organizacije i udruženja preduzmu akciju, postavljajuc´i kao cilj ravnopravno učešc´e žena i muškaraca u sastavu žirija na najvećim svetskim festivalima, panelima i edukativnim programima, kao i u upravnim odborima. Direktorijum 50/50 služi da istakne profile kvalifikovanih žena na rukovodec´im pozicijama u svim kreativnim industrijama i podrži uključivanje istih u ključne događaje tokom cele festivalske godine, u isto vreme služeći kao svojevrsna inspiracija budućoj generaciji kreativnih žena.

3. Mnogi misle da su marketinške komunikacije ženski posao, a kada pogledamo statistiku muškarci su u većini na samom čelu agencija. Kako to objašnjavate? Da li su, po Vašem mišljenju, naša struka i društvo „rodno osvešćeni“?

Žene u marketingu nisu novost, pre svega u domenu poslova servisa, organizacije, odnosa sa klijentima, ali u domenu kreative, to je već novost. Mislim da je bilo potrebno vreme da se mit o kreativnom direktoru kao Donu Drejperu sadašnjice, zavodniku, autoritarnom vlasniku nikad pre viđenih genijalnih ideja koji ponekad lupi rukom o sto, rasprši pod snagom argumenata. A oni su da je dobra ideja stvar mozga, a vlasnik mozga može biti i žena, i to ne nužno sa Menhetna. U okviru „I&F McCann Grupe“, čiji je deo i „McCann Beograd“, veliki broj žena se nalazi na menadžerskim pozicijama, kod nas je 50/50 princip uspostavljen odavno, čini se malo više u korist pripadnica tzv. „nežnijeg pola“. Ugledati se na ovaj primer bilo bi lepo i korisno mnogima.

4. Možemo li reći da se rad žena u marketingu jednako vrednuje i ceni kao i rad muškaraca? Gde smo po ovom pitanja u odnosu na region i svet?

Dobre ideje i kvalitetne kampanje su ono što bi trebalo da govori pre pola autora ili timova. Ja sam u svojoj agenciji uvek imala podršku za napredovanje. Za vrednovanje rada najvažniji su rezultati. Njeni ili njegovi, svejedno.

5. Koji će po Vašem mišljenju biti ključni izazovi u oblasti marketinga u 2015. godini?

Da će svaka sledeća godina biti izazovnija i zahtevnija postala je nekako uobičajena uvodna rečenica u svakom obraćanju. Ovo za mene nije novost. Kao i uvek osnovni zadatak biće da se na inspirativan i svež način odgovori na potrebe brendova i njihove komunikacije, a u okolnostima smanjenih budžeta i novih tehnologija.

 

Tekst je obajavljen na portalu: http://marketingmreza.rs/zene-u-marketingu-nisu-novost-ali-u-domenu-kreative-jesu/