1. Izabrani ste za jednu od 385 žena koje se bave advertajzingom iz celog sveta, a koje se kroz inicijativu „Let’s Make the Industry 50/50” zalažu za rodnu ravnopravnost u našoj industriji. Koliko je ovo priznanje značajno za Vas i Vašu karijeru?
Lep je osećaj naći se u društvu pametnih kreativnih žena koje su svojim radom doprinele oblikovanju naše industrije kakva je ona danas. Za mene je ovo kompliment, potvrda vrednosti onoga što sam uradila u svojoj dosadašnjoj karijeri u advertajzingu i svakako podsetnik da je za dobre stvari vreme tek počelo.
2. Šta je konkretno inicijativa „Let’s Make the Industry 50/50” (www.5050initiative.org) i na koji način ona može doprineti unapređenju položaja žene u poslovnom svetu i našoj industriji u Srbiji?
Inicijativu je pokrenuo globalni Art Director’s Club (www.adcglobal.org) sa ciljem da sprovede drastične i merljive promene koje se odnose na ulogu i učešc´e žena u okviru kreativnih industrija. ADC veruje da je vreme da svetske esnafske organizacije i udruženja preduzmu akciju, postavljajuc´i kao cilj ravnopravno učešc´e žena i muškaraca u sastavu žirija na najvećim svetskim festivalima, panelima i edukativnim programima, kao i u upravnim odborima. Direktorijum 50/50 služi da istakne profile kvalifikovanih žena na rukovodec´im pozicijama u svim kreativnim industrijama i podrži uključivanje istih u ključne događaje tokom cele festivalske godine, u isto vreme služeći kao svojevrsna inspiracija budućoj generaciji kreativnih žena.
3. Mnogi misle da su marketinške komunikacije ženski posao, a kada pogledamo statistiku muškarci su u većini na samom čelu agencija. Kako to objašnjavate? Da li su, po Vašem mišljenju, naša struka i društvo „rodno osvešćeni“?
Žene u marketingu nisu novost, pre svega u domenu poslova servisa, organizacije, odnosa sa klijentima, ali u domenu kreative, to je već novost. Mislim da je bilo potrebno vreme da se mit o kreativnom direktoru kao Donu Drejperu sadašnjice, zavodniku, autoritarnom vlasniku nikad pre viđenih genijalnih ideja koji ponekad lupi rukom o sto, rasprši pod snagom argumenata. A oni su da je dobra ideja stvar mozga, a vlasnik mozga može biti i žena, i to ne nužno sa Menhetna. U okviru „I&F McCann Grupe“, čiji je deo i „McCann Beograd“, veliki broj žena se nalazi na menadžerskim pozicijama, kod nas je 50/50 princip uspostavljen odavno, čini se malo više u korist pripadnica tzv. „nežnijeg pola“. Ugledati se na ovaj primer bilo bi lepo i korisno mnogima.
4. Možemo li reći da se rad žena u marketingu jednako vrednuje i ceni kao i rad muškaraca? Gde smo po ovom pitanja u odnosu na region i svet?
Dobre ideje i kvalitetne kampanje su ono što bi trebalo da govori pre pola autora ili timova. Ja sam u svojoj agenciji uvek imala podršku za napredovanje. Za vrednovanje rada najvažniji su rezultati. Njeni ili njegovi, svejedno.
5. Koji će po Vašem mišljenju biti ključni izazovi u oblasti marketinga u 2015. godini?
Da će svaka sledeća godina biti izazovnija i zahtevnija postala je nekako uobičajena uvodna rečenica u svakom obraćanju. Ovo za mene nije novost. Kao i uvek osnovni zadatak biće da se na inspirativan i svež način odgovori na potrebe brendova i njihove komunikacije, a u okolnostima smanjenih budžeta i novih tehnologija.
Tekst je obajavljen na portalu: http://marketingmreza.rs/zene-u-marketingu-nisu-novost-ali-u-domenu-kreative-jesu/