SRB ENG

All the best from Eurobest

Dear all,
Priča o eurobest-u počinje u julu mejlom: “Dear Jana, I would love to see you on stage of this year’s eurobest!”, from Mark St Andrew, Cannes Lions.
 
Velika čast za mene i našu agenciju. 
 
Nastavlja se par meseci kasnije putovanjem u Antverpen pod psihozom sigurnosnog alarma 4. stepena zbog pretnje od terorističkih napada. 
 
Beograd- Brisel: Brisel neobično tih. Božićna dekoracija i vojska na ulicama. Zvončići I oklopna vozila. Vafli I puške. U restoranu Carmen Bistrian, koleginica iz Rumunije, konobari I ja. Uskoro kreće voz za Antverpen. 
 
Brisel-Antverpen: Na registracionom pultu festvala dočekuju me uz: "Thank you for not being affraid to come.” Odgovaram: “Nema na cemu” (kad biste vi znali odakle ja dolazim ne biste se ni vi plašili). 
 
Nastavilo se nizom dobro uvežbanih koraka, provera prezentacije, tehničkih proba, sastanaka sa produkcijskim kućama I kreativnim kompanijama. 
 
Na eurobestu sam imala prilike da govorim dva puta. Prvo u okviru programa na Discovery stage-u sa pričom o kreativnosti u okvirima izrazito niskog budžeta, a potom na Young Digital Academy, edukativnom programu za mlade kreativce sa pričom o pričama iza velikih ideja. Sve u svemu, dosta priče. 
 
 
Jedan festival, dve publike. Okoreli advertajzeri I mlade kolege. Pogodite ko je bio simpatičniji. 
 
U prezentaciji naslovljenoj “Pocket Money Creativity” moj cilj je bio da predstavim osobeni metod spontano razvijen na području Balkana, našu specifičnu, hrabru I ludu kreativnost koja odbija da joj se servira da stvari nisu moguće. U uslovima ograničenja, velike opreznosti klijenata I brendova, ali I demokratizacije digitalnih medija, rođen je kreativni generacijski glas koji preispituje zadato, kopa po opasnim temama, eksperimentiše, spaja nespojivo I koji se čuje na stranicama Adweek-a, Creativity-ja, Digiday-a; osvaja svetske nagrade, gura industriju sa ovih prostora napred-posledično.
 
 
Drugo predavanje održala sam na Young Digital Academy. Pop Up agencija završava, ulazim ja. Naša tema je “Stories behind ideas”. Iza svake ideje stoji dobra priča, u ovom slučaju priča o ličnom iskustvu iz koga se izrodio prvi kanski lav za Srbiju, pa diskusija o kreativnoj satnici, koja zvuči birokratski, a zapravo je deo discipline u stvaranju, potom legenda o kreativnoj hrabrosti, a onda pitanja: kako funkcioniše kreativna agencija sa ovih prostora, kakav je naš kreativni proces, kako smo dolazili do ideja za nase najbolje kampanje, puno kako I zašto I da li je moguće I kako ubediti klijenta, kad su oni to pokušavali već sto puta, ali ne ide. 
 
 
U međuvremenu, 
 
na ulicama Antverpena red I ljubaznost. Hrana izvrsna, kao I dizajn. Svi na biciklima. 
 
Za kraj, veliko veče za McCann porodicu koja je osvojila 28 nagrada. Ponos. 
 
All the best, 
 
Jana 
 
Tekst je objavljen na portalu Media Marketinga http://www.media-marketing.com/kolumna/all-the-best-from-eurobest/