SRB ENG

REKLAME MOGU BITI UMETNOST?

Otvorena panel diskusija o reklamama koje volimo / UK Parobrod, 26.11 od 20h.
 
Nakon humanitarne izložbe tipografija “McCann slobodnim stilom”, 26. novembra nastavilo se “McCann Parobrodiranje” održavanjem otvorene panel diskusije na temu “Reklame mogu biti umetnost?”
 
 
 
Panel je bio posvećen reklamama koje svakodnevni život i svet oko nas čine boljim i zanimljivijim – bilo kroz ideje koje inspirišu, duhovitost koja nam mami osmeh na lice ili estetiku koja uzbuđuje. O reklamama koje zaslužuju da se o njima priča, govorili su Miša Terzić, reditelj, Mirko Stojković, profesor dramaturgije na Fakultetu dramskih umetnosti, Milica Vulićević Basorović, marketing menadžerka “Coca-Cola Company”, Isidora Nikolić, grafička dizajnerka i profesorka na Fakultetu za umetnost i dizajn, Hana Adrović, menadžerka za odnose sa javnošću “MTV Adria” i Vladimir Ćosić, kreativni direktor “McCann Beograd”.
 
 
Trenutak slobode, mogućnost da kažeš ono što misliš, emocije, ono ljudsko, ključno je u reklami. A ako u njoj imate svojih pet minuta, onda je to umetnost“, rekao je Miša Terzić. Prema njegovim rečima, mi nismo hrabar narod, jer ne želimo da napravimo iskorak u advertajzingu.
 
Vladimir Ćosić rekao je da je vrlo primitivno shvatanje da je umetnost isključivo namenjena uskoj ciljnoj grupi. „Smisao reklame jeste da prenese poruku što većem broju ljudi, a ne zatvorenom krugu. Umetnost može i treba da ima komercijalni momenat“, dodao je Ćosić. On je istakao da danas ima reklama koje predstavljaju mala umetnička dela, ali da su ona u manjini.
 
 
 
S druge strane, Mirko Stojković smatra da nema potrebe da se reklame „guraju“ da postanu umetnost, jer je ona danas na veoma niskom nivou. On je preporučio prisutnima da pogledaju reklame Miše Terzića i Marka Đilasa.
 
Isidora Nikolić, tokom svog izlaganja, ocenila je da su današnje reklame dokaz da imamo jako kreativne ljude, ali da ipak u današnjem advertajzingu nema ničeg autentičnog. „Reklame pokazuju duh vremena. Današnje studente uglavnom interesuje novac i samo da odrade posao. Ne teže idealima i umetnosti“, ocenila je Nikolić.
 
Panelisti su se složili da reklame treba da imaju neki dublji smisao, a ne da im jedini cilj bude prodaja. Direktna poruka u reklami dobra je ako želite u kratkom roku da prodate veliki broj proizvoda, dok je kreativnost i umetnost uvek bolje rešenje na duže staze. Emocije u reklami dobitna su kombinacija, koja dovodi do angažovanog potrošača.
 
Tekst je objavljen na portalu Marketing mreža
Autor: Ivana Parčetić