SRB ENG

PRAVILA KREATIVNOSTI I KAKO IH USPEŠNO RUŠITI

Zašto su neke ideje bolje, inovativnije, krativnije od drugih?
Kako u “moru” dobrih ideja prepoznati onu “pravu”?  I možda najbitnije kako “doći”, kojim alatima do te prave ideje?
 
Oni koji se bave krativnim poslom sa ovim pitanjima i nedoumicama suočavaju se svakog dana. Uvreženo je shvatanje da su najorginalnije i inovativne ideje one koje odbacuju ustaljena pravila. Međutim, ako posmatramo neka od najboljih kreativnih rešenja možemo da zapazimo da ove jedinstvene kreativne ideje dele određeni zajednički obrazac razmišljanja. Obrazac koji pomaže kreativcima da izađu iz ustaljenih kalupa i podstiče ih na stvaranje onih pobedničkih ideja koja izazivaju pažnju javnosti i osvajaju nagrade na festivalima.
 
 
Stremljenje ka kreatvnim rešenjima koja donose rezultate, koja su na svetskom nivou i imaju uspeha na međunarodnim festivalima, cilj je kome su McCann agencije posvećene. Zbog toga je ulaganje u edukaciju namenjenu naprednom kreativnom mišljenju prirodan korak ka ostvarenju tog cilja. Kreativci iz McCann agencija koje posluju u okviru I&F McCann Grupe u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, BiH, Crnoj Gori i Albaniji radnu 2016-u započeli na kreativnoj edukaciji koju je vodio Ravid Kuperberg. Ravid je jedan od partnera u izraelskoj kompaniji “Mindscapes”, specijalizovanoj za unapređivanje kreativnih procesa i metoda rada u advertajzingu. Kroz zanimljivo predavanje i radionice, kreativci McCann agencija upoznali su se sa novim kreativnim “alatkama”, sa ciljem da na sistematičan način unaprede svoje kreativno razmišljanje i da se upute u konkretne načine za postizanje kvalitetnijeg kreativnog prozivoda u skladu sa najnovijim tendencijama advertajzinga. 
 
„Bio mi je posebno zanimljiv rad na briefovima na kojima smo već radili - bilo je interesantno videti kako im je bilo moguće pristupiti iz potpuno drugačijeg ugla.” najjači je utisak za Radeta Šaptovića, Associate Creative Directora u agenciji McCann Beograd i dodaje: “Tool”-ovi koje smo prošli navode na razmišljanje o šablonima pomoću kojih bi trebalo da je moguće razrešiti bilo koji brief.”
 
Na radionicama je učestvovao i Bojan Babić, Associate Creative Director McCann Beograd. Njegovo je mišljenje da sistematski pristup i upotreba kreativnih "alata" imaju praktičnu primenu u svakodnevnom radu u agenciji:”Važno je da ostanemo dosledni tokom brejnstorminga. Možda će u početku izgledati kao da to dodatno komplikuje i usporava proces, ali dugoročno će ga svakako olakšati i ubrzati.”
 
Kreativnost možda ne može da se nauči, ali svakako može da se “trenira” i unapredi. Kada imamo jasnu putanju i metode razmišljanja, odnosno alate, onda je i lakše da se krećemo prema pravim kreatvnim rezultatima.
 
Ravid Kupeberg je imao priliku da sarađuje i razmenjuje iskustva sa mnogim kreativcima iz našeg regiona: “Impresioniram sam i uzbuđen kreativnošću na ovim prostorima. Nadam se da će i klijenti prepoznati ovaj kreativni potencijal i da ćemo u skoroj budućnosti videti konkretnije rezultate kao i potvrdu u vidu nagrada u Kanu”. 
 
 
Pored dva Kanska Lava, McCann agencije koje posluju u okviru I&F McCann Grupe osvojile su preko 400 nagrada na međunarodnim, regionalnim i loklanim festivalima. Ova kreativna edukacija će sigurno pomoći u nalaženju puta do još neke “pobedničke” ideje”.